AJANS ÜNİVERSİTE – Efe ALTAY
İstanbul Üniversitesi İletişimFakültesi Atölye Simetri tarafından düzenlenen etkinliğe konuk olan TEB Dijital Pazarlama ve İletişim Uzmanı İnci Abay Cansabuncu, yeni medya alanında meslek tanımları ve meslek çeşitliliği hakkında konuştu.
Cansabuncu, klasik medya ortamından yeni medya ortamına nasıl gelindiğini anlatırken şunları söyledi: “Yeni medya dediğimiz bir anda öylesine ortaya çıkmadı. Bu ortaya çıkışın sebebi sayısal teknolojinin hızla gelişmesidir. Eskiden iletişim kurar kent elekominikasyon sektörü en büyük güçtü. Ama bilgi iletişim sistemlerinin ortaya çıkması bize bambaşka bir dünya sundu. Veriler bir araya gelmek için yeni ortamlar bulmaya çalıştılar. Daha sonra bu verilerin dağıtımı ve taşınması için DVD, CD ve flash bellekler oraya çıktı. Sonra bunların yayılmasıyla bu bilgilerin daha uzağa taşınmasıyla fiber optik kablolar çıktı. Böyle bir değişim içerisinde geride kalmak mümkün değildi.”
21. yy. insanının ihtiyaçlarının çeşitlendiğini ve dünyadaki değişimin de bu yönde ilerlerdiğini söyleyen Cansabuncu, “Günümüz insanının ihtiyaçları sadece bilgiyi paylaşmak değil; fayda sağlamak. Medya tüketimi ihtiyaçları başka bir yere kaydı. Biz sadece bilgiyi almak istemiyoruz. Bu bilgiyi dağıtıp üretmek bizim günümüz çağınının insanlarının daha büyük bir ihtiyacı” dedi.
Yeni medya ortamının klasik medyaya göre daha avantajlı olduğunu söyleyen Cansabuncu, “Klasik medyada yayıncılar ve reklamcılar neyin popüler olacağına göre bir yayın stratejisi geliştiriyorlar. Ve sen de bunu istediğin mecradan tüketiyorsun. Yeni medya ortamında ise reklamcıların ve habercilerin istediği şekilde değil, tüketicilerin istediği şekilde artık bir medya tüketimi var” dedi. Artık iletişimin eşzamanlı olmadığını söyleyen Cansabuncu, “Klasik medyada belirli bir zamana lokasyona bağlıydı iletişimimiz. Yeni medyada herhangi bir yere bağlı olmadan her türlü bilgiyi ve haberi bana sunulan araçlarla alma imkanına sahibim” dedi.
Sunumunun devamında katılımcıların sorularını cevaplayan Cansabuncu’ya, katılımcılardan medya alanında çalışan sayısının fazlalığına dair ne düşündüğü soruldu. Cansabuncu, “Siz şu an işin teorisini öğreniyorsunuz. İşiniz internette içerik üretmeye geldiğinde göreceksiniz ki farklılaşmak için bir fırsatınız var. Biz reklamverenler olarak arama motoru trendlerine göre içerik üreten çalışan bulamıyoruz” dedi.