AJANS ÜNİVERSİTE – Efe SÖNMEZ
Üstün zekalı çocukların eğitimine yönelik öneriler getirmeyi ve bu konuda tartışma ortamı sağlamayı amaçlayan 4. Üstün Zekalı ve Yeteneklileri Eğitimi Kongresi, ikinci gününde yapılan oturumlarla devam etti.
İstanbul Üniversitesi (İÜ) Kongre Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen oturumlarda, üstün zekalı çocukların eğitimine ve onların öğrenim becerilerini geliştirmeye yönelik yeni bakış açıları sunuldu.
Üstün zekalı çocukların matematik yeteneğini tanılamaya yönelik bir model üzerinde çalışan İÜ Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi (HAYEF) Üstün Zekalılar Eğitim Anabilim Dalı Araştırma Görevlisi Şule Güçyeter, matematik yeteneğini tanılamanın, üstün zekalı öğrencilerin ihtiyaç duydukları eğitim ortamlarıyla buluşmaları için önemli olduğunu söyledi.
“Tanılamanın ardından üstün zekalıları uygun şekilde eğitmek, matematik yeteneklerini daha da arttıracaktır. Bu, bireye değil toplumun gelişmesini de sağlayacaktır” diyen Güçyeter, matematik yeteneğini, problem çözme, yazma ve karşılaştırma sırasında, problemler arasında benzerliği ve ilişkiyi çözme yeteneği olarak tanımladı.
Güçyeter, bu benzerlikleri ve ilişkileri çözüp sonuca ulaşmayı başarabilmenin, matematik becerisini ortaya koyduğunu anlattı.