AJANS ÜNİVERSİTE-Ece Esra KARABULUT
Günümüzde birçok alanda olduğu gibi iletişim alanında da teknolojinin etkisiyle büyük değişimler gerçekleşti. Bugüne kadar bilinen radyo, televizyon, sinema gibi kitle iletişim araçları geleneksel medya olarak adlandırılırken iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, internet tabanlı bir medya olan “yeni medya” hayatımıza dahil etmiştir.

İÜ İletişim Fakültesi Radyo TV Sinema Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Seçkin Özmen, yeni medyanın iletişim teknolojilerindeki hızlı ilerlemeler ve değişimler sonucunda ortaya çıkmış bir kitle iletişim aracı olduğunu ve hayatımızda diğer kitle iletişim araçlarından çok daha fazla yer kapladığını belirterek sözlerine şu şekilde devam etti: “Teknoloji çok hızlı ilerliyor. Artık sadece birine bağlı kalmak söz konusu değil hepsi birbiriyle etkileşim içerisinde ve bir arada kullanmak durumundayız. İnternetin devreye girmesiyle birlikte sanal ortamdanhaberleri almaya başladık. Şimdi insanlar haberleri, twitter, facebook, instagram gibi sosyal medya araçlarından takip ediyorlar.”
Yeni Medya Televizyon İzleyicisi Değiştirdi
Yeni medyanın bir aracı olan sosyal medya bireyin alımlamalarını farklı şekillerde yönlendirdiğini söyleyen Prof. Dr. Özmen şunları ifade etti:“Bir televizyon programı televizyonda yayınlanırken yeni medya olarak ifade edilen sosyal medya yanifacebook, twitter gibi alanlarda programla ilgili olarak açılan sayfalar, gerek programın yayınlandığı anda gerekse yayınlanmadığı saatlerde izleyicinin alımlamasını da yönlendiren bir işleve sahip.Özellikle hashtaglar bu alanda ön plana çıkıyor. İzleyiciler program süresince bu hashtag üzerinden düşüncelerini belirtebilecekleri bir platforma dahil ediliyor. Eskiden kişiler televizyondakiprogramları izleyip o akşam ya da ertesi gün okula, işe gidip birbirlerine anlatarak yorumluyorlardı. Sosyal medya dediğimiz araçla birlikte görünür bir biçimde herkese yayılan geniş tartışma platformları oluştu. Eskiden bu tartışmalar dar bir alanda birkaç kişi arasında kalıyordu. Bugün twitter üzerinden bir yorum yazıldığı zaman birbirini tanımayan ve ilişkileri olmayan kişiler bile o tartışmaya dahil oluyor. Böylece yeni medya ile birlikte izleyicinin alımlama süreci klasik medyadan daha farklı bir süreç geçirerek oluşmaktadır.”