Scorp Ekibi İÜ İletişim Fakültesi’nde

0

AJANS ÜNİVERSİTE-Esra MUTLU

Faaliyete geçtiği ilk bir ay içinde AppStore’dan 30 bin defa indirilerek önemli bir çıkış yakalayan Scorp’un üyeleri, uygulamayı nasıl geliştirdiklerini anlattı ve uygulamaya dair bilgiler verdi.

İÜ İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ceyhan Kandemir açılış konuşmasında “Geleneksel medyadan dijitale geçiş noktasında yaşananları, hem prodüksiyon boyutunda hem uygulama boyutunda neler yaşandığını derste tartışıyoruz. Bugün de iki önemli konuğumuzun dijital dünyaya ilişkin önemli bilgileri olacak. Konuklarımız sosyal yeni medyanın nasıl bir uygulama biçimine dönüştüğüne ilişkin bilgi verecekler” dedi.

DSC_0002

İÜ İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özgü Yolcu ise, “Scorp bir sosyal medya uygulaması. Çok kısa bir süre önce faaliyete geçti. Çok başarılı, hızlı bir çıkış yakaladılar. Bizi başarının yanı sıra heyecanlandıran Türkiye’den bir uygulama olması. Çünkü Türkiye’de oluşturulmuş bir uygulamaya rastlamıyoruz biz. İkincisi de üniversite öğrencileri tarafından hayal edilmiş, uygulanmış ve yürütülüyor olması. Hem içerik hem girişimcilik boyutuyla hepimiz için önemli bir sunum olacağını düşünüyorum” dedi.

DSC_0010

Scorp ekibinden Koç Üniversitesi Endüstri Mühendisliği 3. Sınıf öğrencisi Sercan Işık, Scorp uygulamasının oluşumunu “Çıkış noktamız Türkiye’den neden global anlamda bir sosyal medyası çıkaramıyoruz lafıydı. Çünkü çok yoğun bir genç kitlemiz var. Sosyal medyayı bu kadar yoğun kullanan bir kitlemiz varken niye bizim kendi global anlamda bir sosyal medyamız olmasın?” sözleriyle anlattı.

DSC_0020

Girişimcilik konusunda ekip olmanın altını çizen ve çalıştıkları ekibi anlatan Koç Üniversitesi Medya Bölümü 4. Sınıf öğrencisi İzzet Zakuto, “Ana kadro olarak 50-60 kişilik, arkada ise 300 kişilik bir ekibimiz var. Ekibi iyi kurmak girişimcilik konusunda en önemli nokta” dedi. Yaşadıkları zorlukları da anlatan ekip, uygulamaya yüklenen videolardan örnekler izletti.

Videolar Maksimum 15 Saniye

Videolu sözlük uygulaması olarak nitelendirilen ve adını akrep anlamına gelen İngilizce Scorpion kelimesinden alan Scorp uygulamasında kullanıcılar öncelikle bir konu başlığı oluşturuyor. Bu konu başlığının altına diğer kullanıcılar maksimum 15 saniye süreli olarak çekilmiş videolar aracılığıyla fikirlerini paylaşabiliyor. Gündemde olan ya da günlük konuşulan konular başlık olarak oluşturulabiliyor. Scorp ayrıca fikir beyan etme ve tartışma platformu olarak da ifade ediliyor.

Adsız

Scorp Çok Yakında Android’de

Üniversitelerde de temsilci grupları olan Scorp’un temel hedef kitlesi üniversite öğrencileri. Kategorileri arasında da üniversiteye yer verilen Scorp uygulamasına yakın zamanda yeni özellikler de eklenecek. App Store uyumlu olarak çalışan uygulama yakın zamanda eklenecek olan özelliklerle Android işletim sisteminde de kullanılabilecek.

Share.

About Author

Comments are closed.