AJANS ÜNİVERSİTE-Esra Can SİNAV
Türkiye’de moda üzerine gerçekleştirilen ilk öğrenci organizasyonu olan “İstanbul Moda Rehberi’ 14” İstanbul Moda Akademisi’nde (İMA) yapıldı
İstanbul Üniversitesi Kültür Kulübü tarafından 140 katılımcıyla gerçekleştirilen organizasyon 23 Nisan Çarşamba günü farklı üniversite öğrencilerini ve mezunlarını bir araya getirdi.
Nişantaşı İMA’da gerçekleşen etkinlikte açılış genç tasarımcı Zeynep Mayruk’la başladı. Mayruk moda alanındaki çalışmalarını katılımcılarla paylaşırken” Her iyi giyinen tasarımcı olamaz. Tasarım yapmak çok farklı bir şey ve bu alanda hayal gücünüz devreye giriyor” dedi. Etkinlik Lidyana.com’un kurucusu Hakan Baş’ın “Modada E-Ticaret” konuşmasıyla devam etti. Hakan Baş, Lidyana.com’un bu şekilde ilgi görmesi ile ilgili sorulara ” İnsan ilişkilerimiz ve verdiğimiz sözleri tutmamız bizi rakiplerimizin önüne geçirdi” şeklinde yanıt verdi.
“Moda Sektörüne Bakış” konuşmasıyla geleceğin tasarımcılarını moda organisazyonları, showroom, styling, PR, moda planlamaları ve vitrin tasarımcılığı konusunda bilgilendiren Tuğba Kuzdere ise, ” Moda iletişimin birinci ayağıdır. İnsanların dışarıdan baktığı kadar rahat bir mecra değildir. Bu sektörde tutunmak için sabır ve istek en önemli noktalardır” diyerek tecrübelerini aktardı. Günün son konuşmacısı marka yöneticisi Ferhat Kazancı oldu. Kazancı, markalaşma, markalaşma süreci ve Türkiye’de geçmişten günümüze markalaşmaya olan bakış açısı üzerine düşüncelerini paylaşırken ” Markalaşırken markanızın önüne hiç bir şey geçmemesi gerekir. İnandığınız şeylerden taviz vermemek markalaşmanın en önemli dayanağıdır” diyerek konuşmasını tamamladı.