AJANS ÜNİVERSİTE – Gözde KARAKURT
FOTOĞRAF – Özcan ASLAN
Pazarlama iletişiminde son trendler konu başlıklı Marketing Day 3 konferansı 14 Mayıs Çarşamba günü İstanbul Üniversitesi (İÜ) İletişim Fakültesinde gerçekleştirildi
Atölye simetri tarafından düzenlenen ve Hatemoğlu sponsorluğunda oluşturulan Marketing Day 3 konferansında pazarlama iletişiminde son trendler mercek altına alındı. Konferansta dijital pazarlama uzmanları ve marka müdürleri katılımcılara deneyim ve bilgilerini sundu.
Konferansın ilk konuşmacısı olan SCO Dijital Pazarlama Uzmanı Şeref Çınar Özenç, sosyal medyanın pazarlama iletişimi üzerindeki önemini vurguladı. Sosyal medya stratejilerinin kurgulanmasından bahseden Özenç, sosyal medyada etkili bir algı oluşturabilmenin önemli hususlarından birinin sürekli bir yayın akışı sağlamak olduğunu söyledi. Sosyal medya ile bilgi tüketim şeklinin değiştiğine değinen Özenç, “ Bizler artık bilginin üretiminde yer almak ve etki alanlarımızı giderek arttırmak istiyoruz. Bunun için en gerekli durum da özgün içerik üretimidir” dedi. Verimli sosyal medya kullanımı ve sosyal medyada daha güzel içerikler üretebilmek için uğraşlar verdiklerini belirten Özenç, sosyal medya mecralarını kendi programları dahilinde farkındalık için kullandıklarını belirtti.
Konferansa ikinci konuşmacı olarak katılan Yıldız Holding Dijital Pazarlama ve Marka Müdürü Burak Bakay, dijital pazarlamanın artık her mecrada kullanıldığını ifade etti. Dijital pazarlamanın sosyal medya ile olan ilişkisine değinen Bakay, “ Pazarlama içeriklerini sunarken dijital mecra ve sosyal medyayı en iyi şekilde kullanmaya çalışıyoruz. Bu mecralar üzerinden kullanıcıyı eğlendirerek reklamlar yapıyoruz” diye konuştu. Markayı dijital ortamlarda pazarlama ve kullanıcıyı etkileme unsurlarından söz eden Bakay, “Marka içeriklerinin tüketiciye etkili bir şekilde ulaşabilmesi için bu içerikler marka konumlama, marka dili ve hedef kitle gibi unsurlar göz önünde bulundurularak oluşturulmalıdır” dedi.
Konferans sonunda yapılan çekilişlerle üç katılımcıya SCO’dan blog ve sekiz katılımcıya da Hatemoğlu’ndan hediyeler verildi.