AJANS ÜNİVERSİTE – Nuran ATIŞ
Bir ekol haline gelen ve pazarlama dünyası ile öğrencileri görevde tutmayı hedefleyen Marketing Zirvesi’nin açılış konuşmasını İÜ İktisat Fakültesi Girişimcilik Kulübü Başkanı Kadir Altun yaptı. Girişimcilik Kulübü olarak bu etkinliğin arkasında yoğun bir iş temposunun olduğunu belirten Altun, “Yaptığımız her işin merkezinde biz çok eğlendik, çok mutluyuz. Umarız sizler de aynı keyfi alırsınız” dedi.
“Faaliyetlerimiz 5 Yıldır Devam Ediyor”
Yrd. Doç. Dr. Elife Akiş ise zirvenin 2 yıldır gerçekleştirildiğini ancak kulübün 5 yıldır faaliyetlerine devam ettiğini ve Girişimcilik Zirvesi başlığı altında etkinlikler olduğunu söyledi. Zirvenin konusunun daha çok dijital dönüşüm ve daha doğrusu gelecekte pazarlama olduğunu belirten Yrd. Doç. Dr. Akiş, “Ekonomi tamamen değişiyor, üretim yapısının tamamen değişeceğinin farkındayız. Geleceğin girişimcileri olarak hayatımızda ve fikirlerimize yön verirsek başarılı olacağımıza inanıyorum büyük kazanımlar elde edeceğimizi inanıyorum” dedi.
“Bizim Uğraşı Alanımız Emektir”
İÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Sedat Murat ise böyle güzel bir etkinliğe öncülük ettikleri için kulüp yöneticileri ve tüm öğrencileri kutladı ve bu tür etkinliklerin devam etmesini diledi. Prof. Dr. Murat, “Değerli öğrenciler, sizin yaptığınızda bir girişimcilik, bu etkinliğin arkasında büyük bir uğraş var. Bizim uğraşı alanımız emektir, emek sürekli değişiyor, sanayi yapısı değişiyor dünya önümüzdeki yıllarda 15 – 20 sene içinde aklı hayale gelmeyecek büyük değişiklikler olacak. Eğitim sistemleri allak bullak olacak bu yeni dünyaya uyum sağlamak gerek, burada girişimcilere büyük iş düşüyor. Girişimcilik yeni fikirlerin ortaya çıkarılmasıdır. Her mesleğin girişimciliği, pazarı vardır, herkesin bir pazarı var, bu sadece iktisatçılığa has bir şey değil” şeklinde konuştu.
“Artık Dünyamızda Kişiye Özel Reklam Çok Revaçta”
Ardından Digiturk Yenilikçi Teknolojiler Pazarlama Direktörü Banu Çelikkaya konuştu. Çelikkaya, bir anlamda teknolojinin paraya çevrilmesinden sorumlu olduğunu ve Digiturk’ün yeni teknolojilerinden bahsetti. Çelikkaya, “Artık dünyamızda kişiye özel reklam çok revaçta çünkü beynin kullanılmasıyla genelden özele inilmeye başlandı ve bu çok önemli. Kişiye özel abonelik ve reklam servisleri var. Dünyada hedef reklam teknolojileri birden fazla yerde kullanılıyor” diyerek bilgi verdi.