İÜ İletişim Fakültesi Haberler.com’u Ağırladı

AJANS ÜNİVERSİTE- Ahmet Çağatay BAYRAKTAR

 Fotoğraf: Efe ALTAY

Haberler.com’un kuruluş hikayesini, kurumun nasıl bu kadar başarılı olduğunu aktaran Editör Şakir Yıldız, ekibin uyumunun başarıya olan etkisine vurgu yaptı. 100 kişilik bir ekip ile birlikte çalıştıklarını ve 4 ana departmana sahip olduklarını aktaran Yıldız, Haberler.com’un sıfırdan başlayıp mülakat sorularında yer bulacak kadar başarılı olmasında en büyük etkenin ekibin heyecan ve uyumunda olduğunu söyledi.

Haber Merkezi Ne Yapar?

Haber Müdürü Duygu Göktaş, “Haber merkezi ne yapar?” sorusunu cevaplandırırken internet medyası hakkındaki yanlış algılara da değindi. İnternet medyasının yazılı medyadan farkı olmadığını söyleyen Göktaş, haber sitelerinin haberleri yazılı ve görsel medyada olduğu gibi ajanslar yoluyla edindiğini ifade etti. Haberler.com’un gün içindeki işleyişinden, manşette kullanılması gereken fotoğrafa kadar internet medyası editörlüğüne değinen Göktaş’tan sonra reklam direktörü Esra Şimşek, bir haber sitesinin finansal kaynaklarından bahsetti. Şimşek, bir haber sitesinde reklamların yerlerinin büyük bir öneme sahip olduğunu ve reklam alanlarının satış yöntemlerini anlattı.

Sosyal Medya İhtiyaca Dönüştü

Haberler.com’un Sosyal Medya Direktörü Oğuzhan Saruhan, sosyal medya ile internet haberciliğinin iç içe geçmiş olduğu günümüzde nasıl farkındalık yaratılabilir ve sosyal medyada tanınırlığın nasıl arttırılabileceğini anlattı. Farklı sosyal medya mecraları için farklı paylaşım ve içerik hazırlandığını aktaran Saruhan, haberleri anlık ve hızlı bir akış ile vermenin öneminden bahsetti.

“Mobil, bir kişidir!”

Mobil Departman Direktörü Seyithan Teymur, haber sitelerindeki içeriklerin mobil cihazlar için daha farklı sunulması gerektiğinden bahsetti. Haberleri cep telefonundan takip eden mobil kullanıcı ile bilgisayar ile takıp eden masaüstü kullanıcısının arasındaki farklılıklara değinen Teymur, mobil içeriklerin kısa, öz ve kitleye hitap edecek bir yapıya sahip olması gerektiğini söyledi. Haberler.com’un hedeflerinden biri olarak 2015’teki mobil kullanıcıların masaüstü kullanıcı sayısını geçecek oranda olacağını, mobil habercilikte kullanıcıların iyi tanınması gerektiğini aktardı. Teymur, “Haber siteleri için teknolojik güncelleştirmelerin takip edilmesi gerek aksi takdirde sitenin, rakipleri arasında geriye düşerek kullanıcılarını kaybeder.” diyerek teknolojik gelişmelerin takip edilmesi gerektiğini vurguladı.

11182201_10206568463951840_4369188410165529299_n

11188222_10206568463991841_8790165252392435173_n

11053907_10206568464031842_8554179413905836256_n

11138655_10206568464111844_858736950817909792_n

11020836_10206568463911839_4698732525340014_n