“Info Day” Etkinliğinde Grafik Tasarım ve Çizim Konuşuldu

0

AJANS ÜNİVERSİTE – Ahsen ESER

“Info Day” etkinliğinin üçüncü oturumunda bilişim sektörünün öncü firmalarından Inveon’da 1 yıl Sn. Designer ve son 3 yıldır Creative Production Manager pozisyonunda özel projeler ve ağırlıklı olarak e-ticaret alanında tasarımlar yapan Armağan Ünlü, front-end development (arayüz geliştirme) ve user experience (kullanıcı deneyimi) konularında etkinlik katılımcılarına bilgiler verdi. Sunumu sırasında markalaşmanın önemini vurgulayan Ünlü, ¨Kullanıcı Deneyimi Tasarımı (UX)¨ nedir başlığı ile şunları aktardı: ¨Kullanıcı deneyimi dediğimizde bunun içerisine herkesi dahil etmeliyiz, burada iyi hissettirmek markanın deneyimleme aşamasını iyi analiz etmeliyiz.¨

11180136_10153191447609098_2131041581_n

Konuşmasına Kullanıcı Odaklı Tasarım (User Centered Design) konusu üzerinde devam eden Armağan ünlü kullanıcıların profillerinin belirlenmesi ve hitap edilen kullanıcı yüzdelerinin iyi hesaplanması gerektiğini belirterek şunları ekledi: “Kullanıcı odağında olmayan hiç bir tasarım başarıya ulaşamamaktadır. Markalaştıktan sonra hitap ettiğiniz kullanıcı profillerinizi iyi belirlemeniz çok önemlidir.” Soru cevap ile devam ettiği sunumu sonrasında plaket ödülü ile onurlandırılan Armağan ünlü teşekkür ederek ayrıldı.

“Dijital Tablet Aldığınızda Çizmeyi Öğrenmiyorsunuz”

Armağan Ünlü sonrası yer alan Erdil Yaşaroğlu “Dijital Çizim” konusu üzerinde önemli detaylar verdi. Konuşmasına geçmişten günümüze dijital çizime bakış ve kendi hayatından örneklerle başlayan Erdil Yaşaroğlu, teknolojiyi çok sevdiğini çocukluğundan beri yeni çıkan her şeyi deneyimlemek için uğraştığını belirtti. Dijital Çizim yapacaklara öncelikle meraklı olmak gerektiğini ve ihtiyaca göre cihaz kullanımının çok önemli olduğunu belirten Yaşaroğlu şunları aktardı: ¨Benim de en başlarda yaptığım bir hata olarak, çizime yeni başlayan herkes dijital bir tablete sahip olduğunda daha kolay çizeceğini daha iyi işler çıkaracağını düşünüyor. Dijital tablet aldığınızda çizmeyi öğrenmiyorsunuz.¨

11166034_10153191446479098_1893661863_n

Pratik uygulamalar ve çizimlerle sunumuna devam eden Erdil Yaşaroğlu, kullandığı tabletlerin ölçü ve modellemelerinin önemleri hakkında detaylar verdikten sonra çizimler arası farklılıklar nedeniyle kullanılacak programların nasıl seçilmesi hakkında da bilgiler verdi. Mango Studio adlı program ile Photoshop kıyaslaması yaparak şunları belirtti: “Biz baskıya girdiğimiz kâğıt kaldırmayacağı için ve 2 boyutlu çalıştığımızdan photoshop ile yetiniyoruz, ancak bir çizgi öykü noktasında üç boyutlu çalışmamız gerektiğinde daha kaliteli bir kâğıt üzerinde kesinlikle manga studio kullanılmalı.” Konuşmasının ardından Yaşaroğlu katılan herkese teşekkür etti.

 

Share.

About Author

Comments are closed.