AJANS ÜNİVERSİTE-Esra MUTLU
Reklamcılığa 1996’da başladığını belirten, kariyere başlangıcı ve Manajans ile ilgili bilgi veren Cengiz, öğrencilere tavsiyelerde bulundu. Üniversite dâhilinde yapılan eğitimlerimin önemine değinen Cengiz, “Ben de İstanbul Üniversitesi’nde okudum, ancak benim dönemimde böyle eğitimler olmuyordu. Workshoplar yapılıyordu ancak sektörde ne olduğuna dair hiçbir fikrimiz olmuyordu” dedi.
“İçeriğe Dair Bütün Soruların Cevabı Hayatın İçinde”
Doğru soru sormanın ve işin mantığını anlamanın önemine değinen Cengiz, “Fark yaratmanız lazım. Gündemi takip edip, izleyici olmanız lazım. Kafanızı kullanın, düşünün” şeklinde konuştu. Konuşmasında içeriğin önemine de vurgu yapan Cengiz, “İçerik ve etkileşimin peşine düştüğünüz zaman aradığınız bütün soruların cevapları aslında hayatın içinde” dedi.
Yapılacak işin hikâyesinin ve hedef kitlesinin doğru seçilmesi gerektiğini söyleyen Cengiz “Yapacağınız şeyin iyi bir hikâyesi olmalı. Kimin için ürettiğiniz net olmalı. Film herkese hitap edebilir ama asıl bir kitleyi hedeflemelisiniz” diye konuştu.
İçgüdülerin içerik üretimindeki rolüne değinen Cengiz, “İçgüdülerinizin ne dediğine bakmanız lazım. İçerik yaratmak içgüdüseldir. Sizi herkesten ayrı kılabilecek tek güç içgüdülerdir” diyerek başarılı internet sitelerinden örnekler verdi.