Gazetecilik Atölyesi’nde Sosyal Medya Konuşuldu

0

AJANS ÜNİVERSİTE-Esra MUTLU

Fotoğraf- Burcu BALKAN

Sosyal Medya Haberciliği atölyesini yöneten Hıdır Geviş, katılımdan ve ortamdan duyduğu memnuniyeti dile getirerek başladığı konuşmasına atölye programını katılımcılarla paylaşarak devam etti.

Atölyenin ilk oturumunda Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Erkan Saka, gazeteciler için kullanışlı internet araçlarını anlattı. Bir hocası aracılığıyla blog ile tanışan Doç. Dr. Saka, internet adresi olan erkansaka.net’i tanıttı. Doktora çalışmalarından sonra tamamen internete eğilmeye karar verdiğini belirten Doç. Dr. Saka, “Sosyal medya teorikte yapılsa da teorik bir şey değildir. Sosyal medya haberciliği yapacaksanız sosyal medyada aktif olarak var olmanız gerekir. Sadece paylaşım değil üretim de yapıyor olmanız lazım.” diyerek sosyal medyayı aktif olarak kullanmaya dair önerilerde bulundu. Habercilikte kullanılabilecek araçlar hakkında bilgi paylaşan Doç. Dr. Saka, Reddit, Google Plus, Pinterest, Feedly, Friendfeed, Google Alerts, Storify gibi araçları örnek olarak gösterdi.

_DSC0053

Hıdır Geviş

 

_DSC0050

Doç. Dr. Erkan Saka

Atölyenin ikinci oturumda sosyal medyada kadın hakları aktivisti ve yatırımcı Leyla Alaton kullanıcı perspektifinde sosyal medyada bilginin nasıl yayıldığını, konsept dahilinde kişilere nasıl ulaşıldığını ve bu kişilerle ilişkilerin sürekliliğinin nasıl sağlandığını kendi deneyimlerinden yola çıkarak aktardı. Sosyal medya ile tanışma hikâyesini de paylaşan Alaton, sosyal medya aracılığıyla yeni fikirler ve yeni bilgiler öğrendiğini belirtti.

_DSC0072

Leyla Alaton

Üçüncü oturumda Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aslı Tunç, sosyal medyanın habercilik anlayışını nasıl değiştirdiğini anlattı. Prof. Dr. Tunç, “Dünya’da 90’larda haber blogları önem kazanmıştı. Ana akım medyaya alternatif olarak güç kazanmaya başlamıştı” diyerek blogların habercilikteki önemine değindi. Geleneksel medya ile sosyal medyanın değiştirdiğini haber anlayışını kıyaslayarak örnekler veren Prof. Dr. Tunç, habercilikte sosyal medya ile gelinen noktaya değindi. Sosyal medyadaki bir bilginin tekrar tekrar kontrol edilmesi gerektiğinin altını çizdi.

_DSC0093

Prof. Dr. Aslı Tunç

­­CNN Türk İçerik Geliştirme Müdürü Umut Katırcı ise sosyal medyada optimizasyon nasıl yapılır, üretilen bir haber sosyal medyada nasıl yayılır, geniş kitlelere nasıl aktarılır gibi sorulara dair bilgi verdi. Cnntürk.com’un sosyal medya hesaplarında neler yaptıklarını anlatan Katırcı, konuşmasında video örneklerine de yer verdi.

_DSC0111

Umut Katırcı

 

Share.

About Author

Comments are closed.