Fark Yaratan Kadınları Ağırladık

AJANS ÜNİVERSİTE -Serhan SEVİN

İstanbul Üniversitesi Teknoloji Transfer Merkezi ve İstanbul Üniversitesi Rektörlüğü desteğiyle kurulan Mühendislik Fakültesi Girişimcilik Kulübü tarafından düzenlenen ‘Liderlik Yolu 15’te günün üçüncü oturumunda tarimsalpazarlama.com’un kurucusu Tülin Akın ve organicera.com’un kurucusu Nur Beğen deneyimlerini katılımcılarla paylaştı. Mühendislik Fakültesi Ali Rıza Berkem Konferans Salonundan gerçekleştirilen etkinlikte ‘Girişimcilikte Kadının Yeri’nin önemi vurgulanırken ilk olarak söz alan Tülin Akın ‘Fark etmek sorumluluktur’ sloganıyla yola çıktıklarını söyledi. Hedeflerinin çiftçiler arasında fark yaratmak olduğunu belirten Akın ‘Türkiye üzerinde tarımsal pazarlama yapan ilk internet sitesiyiz. Amacız ilk günden beri internet üzerinden tarımsal destek ve çiftçilere gelişen teknoloji ile yardımcı olmak oldu’ dedi. Başarılarının sırrının inanmak olduğunu söyleyen Tülin Akın ‘Teknolojiyi çiftçilere anlatmak kolaydı fakat bunu çiftçilere anlatabileceğimi diğer girişimci kuruluşlara anlatmak daha zor oldu’ şeklinde konuştu.

_DSC0005

Kadınlar Erkeklerden Daha Tutkulu

Oturumun bir diğer ayağında söz alan organicera.com’un kurucusu Nur Beğen Türkiye’nin ilk organik oyuncak ve tekstil ürünlerinin üretimini ve satışını gerçekleştirdiklerini söyledi. Bu tarz sektörlerde bayan girişimcilerin daha başarılı olmasının perde arkasında kadınların erkeklere oranla daha tutkulu ve isteklerinin peşinden daha hızlı koşmalarını gösteren Beğen Türkiye’nin tekstilde zaten hazır olan bir ekonomisi olduğunu ve çok daha zor bir kulvarda yarışa katıldıklarını söyledi. Piyasası olmayan, daha masraflı bir sektörde piyasa yapmaya çalıştıklarını söyleyen Nur Beğen ‘Organik bir ürün üretmek standart bir ürün üretmekten neredeyse dört kat daha masraflı. Sağlık açısından ise daha hijyenik olan ürünlerimize ise bilinçli tüketici sahip çıkıyor. Türkiye’den çok fazla rağbet görmeyen ürünlerimiz şu an iş savaşta olan Ukrayna başta olmak üzere Lübnan, Suudi Arabistan, Dubai, Hong Kong, İspanya gibi birçok ülkeye ihraç ediliyor. Dediğim gibi insana ve işimize tutkuyla bağlanmak bizi Türkiye’nin en kapsamlı organik tekstil markası haline dönüştürdü’ diye konuştu.

_DSC0014