Erdinç Mutlu ile “Ajansta Neler Oluyor?”

0

AJANS ÜNİVERSİTE – ALPARSLAN ÇAKIR

16 yıldır sektörde ve 5 yıldır Grey İstanbul adlı reklam ajansında çalışan Erdinç Mutlu, üniversitelerde yetişen insanlarla reklam yazarlığının birbirine ihtiyaç duyduğunu söyledi. Grey İstanbul’da 10 kişilik bir ekiple birlikte P&G (Procter & Gamble), Nike, HSBC, Ülker, 3M gibi dünya çapında markalara hizmet veren ünlü reklamcı, ajansta her şeyden önce azmin olması gerektiğini vurguladı. Mutlu, “Azimli olursanız işiniz daha çabuk biter. Gereken azim sizde varsa çok daha iyi yerlere gelmek mümkün” dedi.

DSC_0235

Bugüne kadar çalışma şansı bulduğu ekiplerle birlikte yerli ve yabancı yarışmalarda 15 kadar ödül kazanan Mutlu, reklam ajanslarının bir anlamda aracı kurul olarak çalıştığını anlattı ve bu ajanslarda daha çok çalışmak gibi baskılarla karşılaşılabileceği uyarısını yaptı. Deneyimlerine de zaman zaman yer veren Mutlu, ajanstaki fark yaratan insanların cesurlar olduğunu aktardı ve cesurlar olmazsa fikirlerin de olmayacağını savundu. Bu konuda Henry Ford’un “İnsanların ne istediğini soracak olsaydım daha hızlı bir at isterlerdi” sözünü hatırlattı. Ajanstaki eleştirinin çok olduğunu kaydeden Mutlu bu eleştirilere açık olmak gerektiğini dile getirdi. “Bazen ajansta başkalarına göre değil, kendimize göre hareket etmeliyiz” diyen Mutlu, Türkçenin iyi kullanılmasını istedi.

Meslekte nazlananlar ve oturanlardan asla olunmaması gerektiğini anlatan ve revizyonun her zaman önemli olduğunun altını çizen Mutlu, “Örneğin lastik reklamında kadın sesi değil, erkek sesi olmalı. Revizyonun insanın içine sinmesi, müşteri stratejisinin ve patronun tercihleri önemli” şeklinde konuştu. Vizyonu olan ve olmayan ajansların bulunduğundan bahseden Mutlu daima vizyonu olan ajanslarda çalıştığını bildirdi.

Birçok kişinin ajansta facebook, twitter, instagram gibi sosyal ağları kullanıp kendi işini yapmadığından söz eden Mutlu, güne erken başlanması ve bu sitelerin çok iş olduğunda kullanılmaması önerisinde bulundu. Gelen sorular üzerine “Dijital, geleneksel ajans kalmadı artık. Fikri bulduktan sonra reklamcı disiplini kazanmak ayrı bir şey” ifadelerini kullanan Mutlu, “Üniversite dördüncü sınıfta fikrim çalındı bir kere. Klima reklamıydı. Onun dışında hiç olmadı. Ben de kimseninkini çalmıyorum. Çünkü çok ayıp bir şey” diyerek paneli bitirdi ve katılımcılara teşekkür etti. Program İÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nilüfer Sezer’in Erdinç Mutlu’ya katılım plaketi vermesiyle sona erdi.

DSC_0244

Konferans salonunu dolduran İÜ İletişim Fakültesi öğrencileri panele yoğun ilgi gösterdi.

DSC_0245

Erdinç Mutlu katılım plaketini İÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nilüfer Sezer’den aldı.

Share.

About Author

Comments are closed.