DLE2016 Kongresi İÜ İletişim Fakültesi’nde yapıldı

0

AJANS ÜNİVERSİTE – SAFİYE ALTINKUM

 

“Uluslararası Dijital Yaşam Ortamları Kongresi (Dijital Life Environments – DLE2016)” bu sene “Bilişim Sektöründe İstihdam Politikaları ve Mesleki Uygunluk” teması ile ikinci kez gerçekleştirildi. Etkinliğin açılış konuşmalarını yapan İÜ Enformatik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Fatih Gürsul, etkinlikte katılımcı olarak yer alan lise öğrencilerini de İÜ’de öğrenci olarak görebilme temennileri ile konuşmasına başladı. Doç. Dr. Fatih Gürsul, yazılım sektörünü geliştirmek için devletin adım attığını fakat bunun yeterli olmadığını, 2. ve 3. adımların da atılması gerektiğini söyledi.

Cebit Bilişim Eurasia Proje Koordinatörü Duygu Tosuner de Cebit Bilişim Eurasia olarak İnsan Toplum ve Teknoloji Derneği (İTTD) ve İstanbul Üniversitesi ile uzun yıllardır iş birliği içinde olduklarından söz etti. Son olarak Cebit Bilişim Eurasia’da İÜ’ye ücretsiz 100 metrekarelik bir alan tahsis ederek hem teknolojide hem eğitimde ülkemizdeki durumunu uluslararası bir arenada sunma şansı verdiklerini söyleyen Tosuner, kongre için de İÜ ve İTTD’ye teşekkür ederek sözlerini tamamladı.

İÜ Enformatik Bölüm Başkanı ve Bilgisayar Bilimleri Uygulama ve Araştırma Merkezi (BUYAMER) Müdürü Prof. Dr. Sevinç Gülseçen, “Bilişim ve iletişim teknolojilerinin amacı bireylere ve toplumlara teknolojiyi efektif bir şekilde kullandırmaktır. Sosyal enformatik perspektifinden bakıldığında bilişim bilgisayarlaşmanın sosyal yönünü de çokça ele almaktadır” şeklinde konuştu. Önemli de bir başlıktan bahsetmek istediğini söyleyen bilişim alanında kadın istihdamı konusuna değindi. Avrupa Birliği’nde bilişim sektöründeki kadın istihdamı %59 iken Türkiye’de bu oran %21” ifadelerini kullandı.

Kongre destekçilerinden İSMAR Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Bilgen de gençlerin üzerlerine düşen sorumluluğu layığı ile yerine getireceklerine inandığını ifade ederken kongreye katılmaktan heyecan ve mutluluk duyduğunu ifade etti.

Panelin moderatörü TC Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı İnternet Geliştirme Kurulu Başkanı Serhat Özeren’in konuşmaları ve panelistlerin tanıtılmasının ardından panel başladı. Gençlerin panele soru cevap şeklinde katılmasını istediğinden söz eden Özeren, gençlerin sektördeki çalışmalarının önemli olduğunu söyleyerek sözü panelistlere bıraktı.

OYUNDER Başkanı Tansu Kendirli, Oyun sektöründe olanakların çok fazla olduğundan söz ederek, “Oyun sektörü sizin katkı sağlayabileceğiniz içeriğe çok fazla yer verir. Kendinize bir kariyer hedeflerken oyun sektörünü göz önünde bulundurabilirsiniz” şeklinde konuştu.

TOBB Yazılım Sektör Meclisi Başkanı Melek Bar Elmas, “Gençlerin işi zor çünkü seçenek çok fazla. Eğer lise öğrencisiyseniz bilgisayar bağımlılığından vazgeçin, sevdiğiniz işi yapın. Yaptığınız her işte başarılı olursunuz” dedi.

Tüm konvansiyonel ürünlerin dijitalleşeceğini söyleyen panelist Ceyhun Güler, “Siz üniversiteyi bitirdiğinizde işe girip çalışmaktan ziyade 5 şirkete iş yapabilmeyi düşünmelisiniz bu perspektifle bakmalısınız. Rakibiniz sadece yanınızdaki arkadaşlarınız değil. Bu sebeple ne istediğinize karar verin ve iyi çalışın” dedi.

Doğan Ufuk Güneş’in konuşmaları ile tamamlanan panelde Güneş, “Bizim artık küresel ölçekte uygulama geliştiren eleman çalıştırabilmemiz lazım. Silikon Vadisi’nde geçtiğimiz yıl 1,5 milyar dolar girişimci sermayesi ayrıldı. Biz bunlarla rekabet etmek zorunda olan ülke konumundayız. Bunu sizlerle yapabiliriz, çünkü bu ülkenin geleceği sizlersiniz” şeklinde konuştu.

Etkinliğin devamı katılımcı öğrencilerin soruları cevaplanarak tamamlandı.

Share.

About Author

Comments are closed.