AJANS ÜNİVERSİTE-Osman DEMİRKIRAN
T.C. Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Birimi’nin Milli Eğitim Bakanlığı ile birlikte uyguladığı Demokratik Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Hibe Programı kapsamında, 21. Yüzyıl Eğitim ve Kültür Vakfı (YEKÜV) tarafından yürütülen “Demokrasi ve Haklarım İçin Buradaydım Buradayım ve Burada Olacağım” başlıklı Proje’de drama eğitimleri hazırlıkları kapsamında çalışmalar devam ediyor. Bu kapsamda 31 Ocak 2014 tarihinde YEKÜV merkez ofisinde, Proje paydaşları olan İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü temsilcilerinin de katılımıyla Proje faaliyetleri hakkında görüşüldü.
Toplantıya İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nü temsilen projelerden Sorumlu uzman Murat Karasoy; İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencisi Özgür YILDIZ; Proje’de drama uzmanı olarak görev alması düşünülen Nedim Saban ve Asuman Çakır; Proje Araştırma Koordinatörleri Yrd. Doç. Dr. Sevgi Usta ve Yrd. Doç. Dr. İlhami Alkan Olsson; YEKÜV Yönetim Kurulu Başkanı Gülbin Sözen, Proje İrtibat sorumlusu ve YEKÜV Mütevelli Heyet üyeleri Işın Özdemir ve Proje Koordinatörü Pelin Sönmez katıldı.
Toplantıda Proje çalışanları, drama uzmanları ve Proje paydaşları, 17 Şubat 2014 tarihinde başlaması planlanan yaratıcı drama eğitimlerinin içerikleri, eğitim takvimleri ve belgesel için kamera çekimlerinin detayları üzerine konuşulmuş ve eğitimlerin daha verimli olabilmesi için fikir alışverişi gerçekleştirildi.
“Demokrasi ve Haklarım İçin Buradaydım Buradayım ve Burada Olacağım” Projesi İstanbul’un farklı özellikler taşıyan 5 ilçesi olan Şişli, Beyoğlu, Adalar, Kadıköy ve Avcılar İlçelerindeki ortaokullarda öğrenim görmekte olan ortaokul öğrencileri, bu öğrencilerin aileleri ve öğretmenlerine demokratik değerler ve insan hakları kavramlarını öğrenme, farkındalığı güçlendirme ve davranışa dönüştürmeleri için, toplumun eşit ve saygıya değer, hak ve sorumlulukları olan bireyler olduklarını hissettirmelerini amaçlıyor. Bu kapsamda 11ve 14 yaş grubundaki 200 ortaokul öğrencisi, bu öğrencilerin velilerinden oluşan 200 kişilik bir grup ve eğitmenlerinden oluşan 100 kişilik bir gruba yönelik seminer, çalıştay, psiko-drama ve rol üstlenme (role-playing) yöntemleri ile demokratik vatandaşlık ve insan hakları becerilerinin demokratik okul ve aile ortamlarında gelişmesi ve sürdürebilirliğinin sağlanmasına yönelik Proje faaliyetleri uygulanacak. Proje’de aynı zamanda eğitim çalışmalarının ölçülmesine yönelik araştırma ve raporlama faaliyetleri gerçekleştirilecek. Bunun yanı sıra, Projenin bir eğitim materyali olması ve örnek bir uygulama olarak gelecekte eğitimle ilgilenen diğer kurumlarca kullanılmasının sağlanması için Proje faaliyetlerinden oluşan bir Belgesel Film çalışması da gerçekleştirilecek.