AJANS ÜNİVERSİTE- Betül BAL, Elif SAATÇIOĞLU
CIM Sempozyumu 5 Mayıs’ta İstanbul Üniversitesi Beyazıt Kampüsü Rektörlük Binası Doktora Salonu’nda açılışını yaptı.
Açılış, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Bölümü Genel Gazetecilik Anabilim Dalı Öğretim Üyesi ve Communication In the Millenium Sempozyumu kurucu eş başkanı Prof. Dr. Erkan Yüksel’in kendi ve sempozyumda bulunamayan meslektaşları adına yaptığı konuşma ile başladı. Ardından İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nilüfer Sezer konuşmasını gerçekleştirdi. “Bu iletişim sempozyumunun iletişim dünyasındaki akademisyenler ve misyonerler için yararlı olacağını düşünüyorum. Çünkü burada iletişim dünyasının ortak sorunları konuşulacaktır” ifadelerini kullandı. Prof. Dr. Sezer, konuşmasını sempozyumun gerçekleşmesinde katkısı bulunan herkese teşekkür ederek sonlandırdı.
Sempozyumda davetli ilk konuşmacı Kaiser Communication Halkla İlişkiler Ajansının CEO’su Guntram Kaiser oldu. Kaiser, sunumunu “Medyanın Evrimi ve Halkla İlişkiler Üzerindeki Etkisi” üzerine gerçekleştirdi. Konuşmasında Alman yazılı medyasından ve pazarlama konusunda takip ettikleri farklı stratejilerden örnek veren Kaiser, günümüz tüketicileri olarak internet başta olmak üzere hızlı iletişim kaynakları sayesinde bir bilgi bombardımanına maruz kaldığını söyledi. Bir insanın telefonuna günde ortalama iki yüz on dört defa baktığını ifade eden Kaiser, insanların yüzde yetmişinin sabah uyandıkları gibi haberlere ulaştığının altını çizdi. Kaiser bu durumun halkla ilışkıler sektörünü de değiştirdiğini vurgularken, halkla ilişkilerçalışanlarının artık dikkat çekmek için sakin ve nazik olmak yerine çarpıcı ve ses getiren bir yol izlemeleri gerektiğini söyledi. Bilginin bu kadar hızlı yayıldığı bir dünyada halkla ilişkiler’in düzgün yapılabilmesi için artık bilgi değil ancak duygular üzerine yoğunlaştığı daha çarpıcı bir stratejiyle hareket ederek kitlelerin ilgisini çekebileceğinin üzerinde durdu. Değişen iletişim dünyasıyla beraber halkla ilişkilersisteminin de değiştiğinden bahseden Kaiser, mesleği halkla ilişkilerolan insanların geleneksel gazetecilerden duygu yöneticilerine değişmeleri gerektiğini, inovatif bir kafa yapısıyla hareket etmeleri gerektiğinden bahsetti.
Diğer davetli konuşmacı cc:catalfamo’un kurucusu Gianni Catalfamo’nun şirketi ve değişen iletişim ortamlarında başırılı olmanın sırları hakkındaki sunumunun ardından dünyanın çeşitli yerlerinden akademisyenlerin sunumları Doktora Salonu ve Kılıçlık Salonu’nda eş zamanlı olarak devam etti. 50’ye yakın sunumun yapıldığı sempozyum 6 Mayıs’ta sona erdi.