Bu İşte Bir Yardımlaşma Var Etkinliği Gerçekleştirildi

AJANS ÜNİVERSİTE – Ahsen ESER

İU İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen etkinlikte dijital bir reklam ajansı olan Plasenta’nın çalışma prensipleri üzerinde durularak dijital ajansta işlerin nasıl yürüdüğü, ajansların organizasyon yapısı, dijital ortamda kriz yönetimi gibi konular konuşuldu.

Plasenta Ajansı’nın Strateji Direktörü Cihan Yılmaz “Brief Nedir” sorusuyla konuşmasına başlayarak katılımcılara en önemli konunun, reklam ajansının hangi kısmında yer almak istediğini bilmek olduğunu hatırlattı. Dijital ortamda yapılan reklamcılığın televizyon ve basılı yayınlar için yapılan reklamcılıktan çok daha zor olduğunu belirterek “Çalıştığımız bu ajansların hiç biri babamızdan bize kalmadı, o halde neden sabahlıyoruz?” diyerek konuşmasını destekledi.

DSC_4243

Sosyal Medya Yoktur İnsanlar Vardır

Yılmaz’dan sonra söz alan Plasenta Ajansı’nın İletişim Yöneticisi Erdinç Kargan, reklamın tek bir seferde sunumundan çok sürdürülebilir olmasının ve yaratıcılığın müşteriye yansımaması durumunda hiç bir önem arz etmediğinin üzerinde durdu. “Önce fikri buluyoruz sonra her mecra için o fikrin üzerinde ayrıca çalışıyoruz. Çünkü sosyal medya etkisiyle artık markalar insanlaşıyor” diyerek sözlerine devam eden Kargan, markaların klasik reklam tutumlarından ziyade güncel olayları takip eden ve müşteriyle birebir iletişim kuran markalara dönüşerek bir nevi “muhabbet tellalı” olması gerektiğini önemle vurguladı.

DSC_4257