“Belgesel Sinemada Sınırlar… Sınırlılıklar…” Etkinliği Başladı

0

AJANS ÜNİVERSİTE- Burcu BALKAN

Üç gün sürecek olan etkinlikte gün boyu çeşitli belgesel film gösterimleri ve söyleşiler gerçekleştirilecek. Etkinliğin açılış konuşmasını yapan İÜ İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema bölümü başkanı Prof. Dr. Nilüfer Timisi, etkinlik süresince, belgesel sinemada kodların ve sınırların nasıl çizildiği, devreye giren yeni iletişim teknolojilerinin etkisi bağlamında bellek üzerindeki düşünme tarzlarının ne denli değiştiği üzerinde konuşulacağını söyledi.

IMG_0710

Açılış konuşmasının ardından Süha Arın’ın önemli yapımlarından biri olan “Kula’da Üç Gün” filminin gösterimi yapıldı. Film gösteriminin sonunda filmin yapım ekibinde yer alan Yrd. Doç. Dr. Hakan Aytekin’in katılımı ile birlikte söyleşi gerçekleştirildi. Yrd. Doç. Dr. Aytekin, geleneksel mimariyi anlatmak için yola çıkılmış olan filmin izlediği dramatik yapının bir geleneksel düğün üzerinden kurularak oradaki geleneksel mimari yapının anlatıldığını belirtti.

IMG_0744

“Hiçbir belgesel yoktur ki kurulmamış olsun. Kamera varsa zaten siz orada bir şeyi kurmaya başlamışsınız demektir. Bu filmin çekilmesi 40 gün sürdü ve 40 gün boyunca icra ettiğimiz kurmaca bir düğünle karşı karşıyasınız. Ama var olan anlatılan her şey oradaki gerçek bir düğünün birebir aynısıdır. Üç gün süren bir düğün anlatılıyor. Filmin ismi de buradan geliyor” diyen Yrd. Doç. Dr. Aytekin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Filmde de izlendiği gibi o geleneksel mimarinin tıpkı bir geleneksel düğün gibi ne kadar gerçeklik ne kadar yanılsama barındırdığı belli olmayacak şekilde bir illüzyon gibi gerçek mi değil mi ikilemi içinde bütün film boyunca kurulan yapının giderek bozulduğunu ve finalde aslında orada yaşanan gerçekliğin hiç de filmde kurulduğu şekilde olmadığını gördüğümüz bir dramatik yapı ortaya çıkar. Sonuçta da tüm o geleneksel yapının çöktüğünü mimari ile beraber geleneksel yaşam biçimininde çöktüğünü gösteren bir filmdir. O anlamda da sinema dili açısından, yaklaşım açısından hemde metaforlar açısından 33 yaşında önemli bir filmdir.”

 

Share.

About Author

Comments are closed.