Absürt Komedi Onlardan Sorulur

0

AJANS ÜNİVERSİTE  -Emre ESER

 

‘Sütü Seven Kamyoncu’ ile hafızalarda yer edinen, çektikleri absürt videolarla adından söz ettiren Batesmotelpro, son zamanlarda İnternet portalında yeni nesil reklam anlayışı ile sıkça karşımıza çıkıyor. Grubun ismini merak edenlere; Batesmotelpro diye yazılır, Batesmotelpro diye okunur.

Bir kreatif video prodüksiyon ekibi olarak kurulan dijital reklam ajansları ile birlikte çalışıp video prodüksiyon hizmeti veren sürekli fikir üreten Batesmotelpro’nun bir üyesi olan Tansu Tunçel ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. Değişik meslek sahibi insanların bir araya gelerek oluşturduğu ve arkadaşlık temelleri  üzerine kurulmuş Batesmotelpro’da ego sorunlarının asla yaşanmadığını dile getiren Tunçel, ekipte herkesin birbirini sevdiğini, her fırsatta bir araya gelip internetten video izlediklerini ve üzerine geyik yaptıklarını dile getirdi. Sosyal medyada aktif olarak yer alan, oynayıp çektikleri videoları paylaşan ve bir de sinema filmleri olan ekip son günlerde çektikleri reklam filmleri ile adından söz ettiriyor. Batesmotelpro’da iyi müzik dinlendiğini, kötü müziğe ve kötü müzik dinleyenlere yer verilmediğini anlatan Tunçel, “Karakteri zayıflar, benciller, vicdansızlar ve dangalaklar ekip içinde barındırılmaz.” diyerek Bob Marley, Barış Manço ve Kemal Sunal’ın ekip için büyük öneme sahip olduğunu belirtti. Batesmotelpro, her seferinde bir öncekinden daha iyi bir video yapmanın peşinde.

Bates Matel Pro İsmi Ne Alaka?
“Bates Motel Productions” isminin, amatör video çalışmalarının aynı elden çıktığını göstersin diye ortaya çıktığını belirten Tunçel, “İlk videomuzu internete yüklerken açtığımız Youtube hesabına bir isim olarak uzun geldiği için “Batesmotelpro” olarak kısaltmak durumunda kalmıştık. İsmi hayran olduğumuz Alfred Hitchcock’un “Psycho” filmindeki otelden esinlenerek koyduk. Yaptığımız videolar izlendikçe bu ismi değiştirmemiz zorlaştı. Her ne kadar “Keşke ismimizi insanların birbirlerine söyleyebileceği gibi bir şey koysaydık lan.” desek bile bu isim altında çalışmalarımıza devam ediyoruz.” dedi.

“Hedef Almadan Eleştirmek İşin Özü”

Videoları çekerken derin göndermeler olsun diye yapmadıklarını ve çektikleri videoların Türkiye ‘deki siyasetçilerin genel olarak birbirlerine karşı olan tavırları ile dalga geçtiklerini söyleyen Tunçel, “ Yoksa birebir siyasi karakteri alıp üzerinde bir manipülasyon bir tavır geliştirmiyoruz. Biz genel olarak yıllardır geçmişten gelen tüm siyasetçilerin de tavırlarını işin içine katarak dalga geçiyoruz. Biz ekip olarak en başından beri bir politik duruş sergilemiyoruz.   Kişisel olarak hepimizin siyasi görüşü var ama bunu grup olarak kullanamayız.” Dedi. Serbest Kürsü fikrinin ilk olarak nasıl çıktığını şöyle anlattı: “Bu fikir ilk olarak siyasetçiler çıkıp birbirlerine Serdar Ortaç şarkısı söyleseler nasıl olurdu acaba noktasından çıktı. Siyasetçiler, çok alakasız konularda, konuyu hiçbir şeye dayandırmadan birbirine dalaşan adamlar sadece. Videonun bu kadar sevilmesinin nedeni her kesimden bir sataşma unsurunun bulunması.” Diyerek videonun Türkiye’deki siyaset anlayışına bir gönderme barındırdığını belirtti.

Yeni Reklam Anlayışı: Viral Reklam

Türkiye’de yeni yeni karşımıza çıkmaya başlayan viral reklamcılık anlayışı ile video içerikli ürünlerin her geçen gün daha popüler hale geliyor. Videoların etki alanlarının genişlemesi ile reklam pazarının ilgisini bu yöne çektiğini belirten Tunçel,  “İnsanların kısa videolar çekip paylaşması ile Vine ortaya çıktı. Vine çıktıktan sonra kısa videolar çeken insanların nasıl popüler olduğunu gördük.  En büyük pazara sahip olan Youtube bu büyümemin çok farkında ve bu yönde yatırımlarını arttırıyor. Son olarak Youtube Türkiye’de ofis açtı. Önümüzdeki yıllarda reklam sektöründe video daha yukarılara tırmanacağına inanıyoruz.” dedi.

“Markalar Artık Viral Reklama Yöneliyor”

İnternet ve sosyal medya çok geniş ve etki alanı çok büyük olan mecralar olduğunu söyleyen Tunçel, “Reklamcılar da bu alanların en iyi şekilde kullanılmasından yana. Aynı şekilde internet içerisinde de farklı reklam modelleri farklı reklam uygulamaları var. Viral reklam, markaların en sevdiği uygulamalardan biri çünkü tamamen kullanıcının isteğiyle yayılan idaresiyle takıp edilen ürünler. Dolayısıyla mecra maliyetleri çok düşük markalar da çok seviyor ve bizden bu yönde isteklerde bulunuyorlar. Bizde yıllardır bu işe kafa yoran daha yeni ne yapabiliriz diye düşünen bir grubuz.” Diyerek ekibin sürekli yeni fikirler ürettiğini söyledi.

patlak

En Çok Konuşulan Viral Reklam Onların

Türkiye’de ilk olarak en çok konuşulan viralleri Batesmotelpro yaptı. İçinde ilk defa marka olan gittigidiyor.com için yaptıkları viral reklam çok konuşuldu. Fransızca şarkılarla dalga geçtikleri videolar 2006 yılından sonra tutuldu. ‘gittigidiyor.com’ reklam sektöründe uluslararası ödüller alarak ilginin viral reklamlara daha fazla yönelmesine neden oldu.

Viral reklamın en önemli özelliği reklamın reklam olarak video içinde görünmeden markanın reklamını yapmamız gerek. Tunçel, “Patlak Sokaklar’da sürekli yedigün içiyorlardı seni hiçbir şekilde rahatsız etmiyorsa o reklam başarılıdır. Mizahı etkileyen bir şey yoksa tüm sponsorlar tercihlerini bu yönde kullanıyorlar. Son yaptığımız markanın kendi isteğiydi ve tam bir dominos reklamıydı. Yaratıcı unsurları ürünlerimizde kullanarak insanların reklam olarak değil de değişik buldukları bir videoyu beğenerek paylaşmasını istiyor.” şeklinde konuştu.

“Daha Çok Araştırma, Daha Çok Yaratıcılık”

“Daha fazla yaratıcı olmamız için sürekli sosyal mecraları takip etmemiz gerek buna artı olarak izlemediğimiz film yok ve her daim kitap okuyoruz. Genellikle firmalar nasıl bir reklam filmi istediğini anlatıp yaratıcılık kısmını bize bırakıyorlar. Sadece reklam videosu hazırlamıyoruz mesela serbest kürsü serisi bir internet sitesi için hazırladığımız ürün ve sadece orada yayınlanıyor.” diyen Tunçel, sözlerine şöyle devam etti: “Önceden daha özgün ve keyfe keder çalışıyorduk ancak artık grup olarak tüm ilgimizi bu alana yoğunlaştırdık. Hiçbir şey çıkmayan projelerimiz de oldu ama bu bizim enerjimizi bitirmiyor. Hali hazırda beklettiğimiz yeni fikirler oluyor. Gelen firmalar bunları beğenirse zaman kaybetmeden uygulayabiliyoruz.”

“Leyla ile Mecnun’nun Tarzını Seviyoruz”

“Biz karikatürize edilmiş komediyi sevmiyoruz. Türkiye’de abartılı komedinin uygulandığı diziler var abartılı oyunculuklar, kostümler yabancı karakterler biz bunu benimsemiyoruz. Biz benzetmek gerekiyorsa absürt komediyi kendimize daha yakın buluyoruz. ‘Leyla ile Mecnun’ tarzı işleri her zaman seviyoruz.” diyen Tunçel, komedi uğruna asla kadın kıyafeti giymeyeceğini anlattı.

Şöyle bir şey var bu her meslek için geçerli yaptığın işe ne kadar sarılırsan ve o işte diğerlerinden ayrışırsan o zaman para kazanma şansı yakalıyorsun. Ben işletme mezunuyum ve ticari bir bankanın pazarlama biriminde iyi bir maaşla çalışıyordum ve bir gün artık tamamen bankadaki işimi bırakıp Batesmotelpro ya konsantre olamaya karar verdim. Annem ilk zamanlar benimsemedi bu fikri ta ki ne zaman biz bu işten para kazanmaya başladık o zaman bir şeyler yoluna girdi. Siz çok iyi bölüm okuyorsunuz ama bir şekilde farklılık yaratmanız gerekir. Aslında içinde fikir ve sanat olan her iş için bu geçerli.

TANSU TUNÇEL

Batesmotelpro’nun oyuncusu, yazarı, dış işleri bakanı ve sosyal medya uzmanıdır. Ekiple irtibata geçmek gibi bir niyetiniz varsa adamınız Tansu’dur. Anadolu Üniversitesi İşletme bölümü mezunudur. Özet olarak kendisi Batesmotelpro’yu işletmektedir. Bankacılık kariyerine kendi rızasıyla son vermiş ve dijital dünyada çalışmaya başlamıştır. Fena sayılmayacak derecede gitar çaldığını ve 10 dakikada 100 bardak yıkayabildiğini yazmadan geçemeyiz.

ÖMÜR CEDİMAĞAR

1982 yılında İsanbul’da doğdu. Lise döneminde mizaha karşı olan merakı onu mali müşavir olmaya itti. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesini bitirerek çalışma hayatına atıldı. Batesmotelpro’nun yaratıcı oyuncusu olarak dışarıdan gözükenin aksine Ömür, ekibin en saçmasapan şeylerle ortaya çıkan üyesidir. Gündüzleri mali müşavir olarak kendisine Beşiktaş vapurunda rastlayabilirsiniz.

VOLKAN ÖGE

Batesmotelpro ekibinin yazarı ve oyuncusudur. 1982 yılında İstanbul-Beşiktaş’ta doğmuştur. 2004’te İTÜ İnşaat’tan mezun olmuştur. Asfalt yol inşaatı, altyapı, yağmursuyu kanalı, kanalizasyon kanalı, baca-ızgara, kışla mücadele, çelik konstrüksiyon villa inşaatı gibi işlerde çalıştıktan sonra yazar olmaya ve video çekmeye karar vererek şantiye hayatına veda etmiştir. Halen 41?29!’da metin yazarı olarak çalışmaya devam etmektedir.

Share.

About Author

Comments are closed.