• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Rss
Takip Et!
16 Ağustos 2017

İÜ 2019-2023 Stratejik Plan Çalıştayı Gerçekleştirildi


Facebook'ta Paylaş
   
Twitter
B R K
Rss

Eğitim / - 16 Ağustos 2017 14:23

İstanbul Üniversitesi 2019-2023 Stratejik Plan Çalıştayı, 14 Ağustos 2017 Pazartesi günü İÜ Baltalimanı Sosyal Tesisleri’nde gerçekleştirildi

İÜ 2019-2023 Stratejik Plan Çalıştayı Gerçekleştirildi

AJANS ÜNİVERSİTE

İstanbul Üniversitesi’nin marka değerini arttırmak ve vizyonunu geliştirmek için izlenilmesi gereken yolların tartışıldığı çalıştayda, İÜ öğretim üyelerinin yanı sıra çeşitli sektörlerden paydaş katılımcılar da yer aldı.

“Çalıştay, Üniversitemiz İçin Yol Göstericidir”

Çalıştay, İÜ Rektörü Prof. Dr. Mahmut Ak’ın açılış konuşmasıyla başladı. Prof. Dr. Mahmut Ak, “2019-2023 Stratejik Plan Çalıştayı’mızın hayırlı olmasını diliyorum. Başta Stratejik Plan Yürütme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Halis Yunus Ersöz olmak üzere, emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Bu çalıştay, üniversite olarak nasıl adım atmamız gerektiği konusunda bize yol gösterici olma niteliği taşımaktadır. Resmi bir davet olmasına rağmen, buradaki samimi ortamda dost sohbeti keyfinde bir çalıştay gerçekleşeceğini düşünüyor, şimdiden başarılarınızın devamını diliyorum.” dedi.

Prof. Dr. Mahmut Ak’ın ardından konuşmasını yapmak üzere kürsüye gelen İÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Halis Yunus Ersöz, çalıştay hazırlıklarının 4 ay önce başladığını belirtti. Prof. Dr. Ersöz, çalıştayın hazırlık safhasından, niteliklerinden ve amaçlarından söz etti.

“İstanbul Üniversitesi’nin Stratejik Bir Planı Olmalı”

İÜ AUZEF Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Levent Şahin ise konuşmasında, “13 fakülte, 15 enstitü, 2 yüksekokul, 7 meslek yüksekokuluna sahip büyük bir üniversite olan İstanbul Üniversitesi’nin stratejik bir planı mutlaka olmalı. Bu amaçla gerçekleştirdiğimiz çalıştayı, üç bölümden oluşacak ve ilk bölüm iki aşamalı olacak. Her bir aşamada sorular soracağız ve herkes bir kâğıda bir kelime yazacak. Arkadaşlarımız tüm kâğıtları tek bir kâğıtta toplayacak. Bu bölümde 15 dakika düşünme süremiz var. İkinci bölümde ise 105 dakikalık bir süremiz var. Ardından 20 dakika mola verip sonuç kısmımıza geçeceğiz. Çalıştay sonrasında oluşturulacak stratejik planın önemli bir farkı da her 6 ayda bir durumumuz nedir, planın ne kadarı uygulanmış görebileceğiz” ifadelerini kullandı.

Çalıştay; “Üniversite–İş Dünyası İlişkileri”, “Üniversite–Sivil Toplum İlişkileri”, “Üniversite–Eğitim Kurumları ve Araştırma İlişkileri” başlıklı üç masa şeklinde yapıldı.

Üç bölümden oluşan çalıştayın, “Bireysel Düşünce” adlı ilk bölümü iki aşamada gerçekleştirildi. İlk aşamada katılımcılara, “İstanbul Üniversitesi dendiğinde aklınıza ilk gelen üç kelime nedir?”, ikinci aşamada ise “İstanbul Üniversitesi nelere önem vermeli, bir kelime olacak şekilde herhangi üç konu başlığı veya alan yazabilir misiniz?”  soruları yöneltildi ve her kelimeyi farklı kâğıtlara yazmaları istendi.

“Beyin Fırtınası” adlı ikinci bölümde ise masa moderatörleri katılımcılara, masa başlığına uygun sorular yöneltti ve her katılımcı görüşlerini belirtti.

Çalıştayın son bölümü olan “Sonuç” kısmında elde edilen veriler düzenlendi ve ulaşılan sonuç ışığında bir rapor hazırlandı.

“Üniversite–İş Dünyası İlişkileri” başlıklı masada İstanbul Üniversitesi ile iş dünyasının ilişkileri değerlendirildi. Katılımcılar, üniversitelerin sahada daha aktif rol oynaması gerektiğini belirtti.

“Üniversite–Sivil Toplum İlişkileri” başlıklı masada ise katılımcılar, üniversitelerin işverenler ve sendikalar arasında uzlaşma sağlaması gerektiğini ifade etti. Katılımcılar sözlerine, öğrencilerin sivil toplum kuruluşlarında yeteri kadar aktif olmadığını da ekledi.

“Üniversite–Sivil Toplum İlişkileri” başlıklı masada İstanbul Üniversitesi neden tercih ediliyor veya edilmiyor, güçlü programları neler, hangi eğitim kurumlarındaki öğrenciler tercih ediyor gibi konular konuşuldu.

 

Okuyucu Yorumları

Toplam 0 yorum yapıldı.

İlginizi çekebilecek diğer haberler

araştırma yöntemleri tasarımı kapak
AJANS ÜNİVERSİTE- Tuğçe AYÇİN Fotoğraf-Neslihan KALKAN İÜ İktisat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Haluk Zülfikar’ın konuk olduğu ve ilki 23 Ocak’ta yapılan eğitimin ikinci dersinde “Araştırma Tasarımı ve Örnekleme” konusu ele alındı. ...
Untitled-1
AJANS ÜNİVERSİTE-Tuğçe AYÇİN, Hande Nur OCAK Fotoğraf- Özge KARAHAN, Murat KASAP, Neslihan KALKAN Programın ilk günü, TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu) Projelerine Yönelik İletişim Bilimlerinde Araştırma Projesi Yazma ve Yürütme ...
27157069_390338258060756_903313608_n
AJANS ÜNİVERSİTE- Murat KASAP Eğitimi veren İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nden Arş. Gör. Yasin Yerebasmaz, "Genel bütçeye dair dairelerle katma bütçeli idarelerin özel idare ve belediyelerin alım, satım, hizmet yapım kira hak ...
Araştırma Yöntemleri Tasarımı
AJANS ÜNİVERSİTE- Tuğçe AYÇİN Fotoğraf: Neslihan KALKAN, Özge KARAHAN İÜ İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda düzenlenen Araştırma Yöntemleri Tasarımı eğitimine İÜ İktisat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Haluk Zülfikar konuk oldu. Eğitim, İÜ ...
DSC_0864
AJANS ÜNİVERSİTE – Nuran ATIŞ Bir ekol haline gelen ve pazarlama dünyası ile öğrencileri görevde tutmayı hedefleyen Marketing Zirvesi'nin açılış konuşmasını İÜ İktisat Fakültesi Girişimcilik Kulübü Başkanı Kadir Altun yaptı. Girişimcilik ...
hayef12345
AJANS ÜNİVERSİTE- Neslihan KALKAN, Tuğçe AYÇİN Klasik eğitim, ülkemizin tarihi koşuları içerisinde ele alındığı zaman Osmanlı Devleti’ndeki dini eğitime dayalı sistemden, yakın geçmişimizdeki öğretmen merkezli eğitim anlayışına kadar uzanan bir süreç ...

Arama
İletim Gazetesi Arşivi
İÜWEBTV
Radyo İletişim

Copyright © 2015. Tüm Hakları saklıdır. | iletim.istanbul.edu.tr Sitemizdeki haberlerin izinsiz kopyalanması yasaktır.

web site hit counter