• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Rss
Takip Et!
22 Haziran 2017

İnternet, Dizilere Alternatif Bir Yayıncılık Ortamı Sunuyor


Facebook'ta Paylaş
   
Twitter
B R K
Rss

Medya / Teknoloji / - 22 Haziran 2017 13:05

Türkiye’de son dönemde sayısı giderek artan ve sadece internet üzerinden yayınlanan internet dizilerinin dizi sektörünü nasıl etkilediğini İÜ İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Neşe Kars değerlendirdi

İnternet, Dizilere Alternatif Bir Yayıncılık Ortamı Sunuyor

AJANS ÜNİVERSİTE- Esra MUTLU

Televizyondan farklı olarak internet üzerinden yayınlanarak izleyiciyle buluşan internet dizilerinin sayısı giderek artıyor. Dönem dönem profesyonel yapımlar da sadece internet üzerinden yayınlanmak üzere hazırlanıyor. İnternet, dizilere alternatif bir yayın imkânı sağlıyor. Yurtdışında fazlaca örnek olsa da Türkiye’de internet dizileri yeni yeni üretilmeye başlıyor.

Prof. Dr. Neşe Kars, “İnternet dizileri, yayın ortamına farklılık getirmekle birlikte yapım sürecinde yine profesyonel olarak hazırlanmış, devam eden bölümlerden oluşmuş programların internet ortamında yayınlanmasını ifade ediyor” diyerek internetin sadece bir yayın ortamı olduğunu ve yapımcılık anlamında değişen bir şeyin olmadığını, dizilerin çekim mantığının aynı olduğunu belirtti.

neşe kars

İnternetin pratik bir fayda sağladığını ifade eden Prof. Dr. Kars, “Televizyon kanalları günümüzde yayın iznine sahip kuruluşlar tarafından yayın yapıyor. Yayın izni açısından yasal kısıtlılıklar var. Var olan yayın ortamları da gerek iletim ortamı anlamında gerekse eriştiği kapsama alanındaki nüfus anlamında sınırlılıklara tabi. Çok sayıda kitleye ulaşmak için bir yol olarak da internet üzerinden yayıncılık hem maliyetleri düşüren bir yayıncılık ortamı hem de reklam geliri olarak televizyon ile yarışabilecek bir reklam potansiyeline sahip” diyerek internetin alternatif bir yayın ortamı sağladığını belirtti.

İnternet dizilerinin televizyon izleyicisinden farklı olduğunu söyleyen Prof. Dr. Kars, internet dizi izleyicisinin sosyal medyayı da aktif kullanan bir seyirci kitlesi olduğunu ve bambaşka bir kitleye ulaşma şansı yakalandığını belirtti. Prof. Dr. Kars, “Bağımsız olarak başlı başına ilk yayın ortamı internet olsun diye ürettiğiniz bir dizinin dramatik yapısında gerek konunun olay örgüsünde gerek aktarım biçiminde bu izleyicinin farklı bir izleyici olduğu göz ardı edilmemeli” dedi.

sıfır bir

İnternet dizilerinin televizyon kanalları gibi erişim sınırlılığının olmadığını ifade eden Prof. Dr. Kars, internet dizilerinin dünyanın neresinde olursa olsun izlenme olanağının olduğunu söyledi. Televizyon dizilerinin yapım şirketleri anlamında da kısıtlılıkları olduğunu belirten Prof. Dr. Kars, yeni yapılan diziler için de internet ortamının bir seçenek olduğunu vurguladı. Yayınlayacak televizyon kanalı bulamayan dizilerin de internet ortamında kolayca izleyiciyle buluşabileceğini belirtti.

Reklam gelirleri anlamında da internetin önemli bir paydası olduğunu söyleyen Prof. Dr. Kars, “İnternette de azımsanmayacak bir reklam pastası var. Bu reklamlardan pay alabilmek ve gelir elde edebilmek için internet dizi yayıncılığında önemli bir mecra olarak karşımıza çıkıyor” şeklinde konuştu.

Okuyucu Yorumları

Toplam 0 yorum yapıldı.

İlginizi çekebilecek diğer haberler

Untitled-1
AJANS ÜNİVERSİTE- Murat KASAP Öğrenci Sözlüğü, öğrencilerin dünyasına ait olan kavramlardan yola çıkarak onların merak ettikleri konuları işliyor. Röportajların, uzman görüşlerinin yer alacağı programda özellikle yükseköğretim ile ilgili konular ele alınacak. Öğrencilerin ...
Untitled-1
AJANS ÜNİVERSİTE- Murat KASAP Broadcast Yayıncılık Teknolojileri'nin önemli firmalarından Mavi İletişim grup portföyüne yeni eklediği Livestream markasının ürünlerinin tanıltıldığı demoda İÜWEBTV Teknik Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Onur Akyol ve İÜWEBTV Teknik ...
Untitled-2
AJANS ÜNİVERSİTE Toplantı İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mahmut Ak ve Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkanı Prof. Dr. İlhan Yerlikaya’nın açılış konuşmaları ile başladı. “İstanbul Üniversitesi Olarak Sektöre Destek Vermeye ...
Untitled-1
AJANS ÜNİVERSİTE- İrem GEDİKOĞLU İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Ümit Sarı, Türk televizyonlarında tüketimden beslenen bir kültürünün var olması, uzun soluklu televizyon yapımlarını ekranda görmenin zorluğu ve ...
timthumb
AJANS ÜNİVERSİTE-Beste BUDAN, Esra MUTLU Beyaz TV Sunucularından Buse Yıldırım tarafından verilen “İÜWEBTV Spikerlik ve Sunuculuk Atölyesi”, ilk günü 13 Aralık’ta İletişim Fakültesi Cep Sineması’nda yapıldı. İki saati aşkın süren atölyeye ...
Florian2
AJANS ÜNİVERSİTE- Tuğçe AYÇİN İstanbul Üniversitesi (İÜ) ve Türkiye Radyo Televizyon Kurumu (TRT) iş birliği ile 11- 15 Mayıs tarihleri arasında düzenlenen “International Symposium Of New Media from the Past to ...

Arama
İletim Gazetesi Arşivi
İÜWEBTV
Radyo İletişim

Copyright © 2015. Tüm Hakları saklıdır. | iletim.istanbul.edu.tr Sitemizdeki haberlerin izinsiz kopyalanması yasaktır.

web site hit counter