• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Rss
Takip Et!
11 Şubat 2016

Gençler Bir Günün 4 Saatini Akıllı Telefonlarında Harcıyor


Facebook'ta Paylaş
   
Twitter
B R K
Rss

Medya / Teknoloji / - 11 Şubat 2016 14:31

Üniversite öğrencileri her gün zamanlarının 229 dakikasını cep telefonu kullanarak geçirirken, bunun 136 dakikasında başta WhatsApp olmak üzere sırasıyla Facebook, Instagram, Snapchat, Safari, Twitter, Game, Youtube, Spotify gibi akıllı telefon uygulamalarını kullanıyor

Gençler Bir Günün 4 Saatini Akıllı Telefonlarında Harcıyor

AJANS ÜNİVERSİTE

Startups.watch kurucusu Serkan Ünsal üniversite öğrencileriyle yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre, “Her gün 16 milyon kişi en az bir kere mobil Facebook uygulamasına giriyor. 6 milyondan fazla kişi her gün Instagram hesabına bakıyor. Üniversite öğrencileri her gün zamanlarının 229 dakikasını cep telefonu kullanarak geçiriyor” dedi.

Gençlerin 24 saatlerinin 136 dakikasını başta WhatsApp olmak üzere sırasıyla Facebook, Instagram, Snapchat, Safari, Twitter, Game, Youtube, Spotify gibi akıllı telefon uygulamalarında geçirdiğini dile getiren Ünsal, “Aslında ilk üçe bakıldığında üniversite öğrencileri her gün yaklaşık 80 dakika Facebook uygulamasını kullanıyor” bilgilerini verdi.

Ünsal, 16 milyon kişinin bir günde en az bir kere mobil Facebook uygulamasına girdiğini, 6 milyondan fazla kişinin her gün Instagram hesabına baktığını belirterek, Türkiye’de her saniye 55’ten fazla fotoğrafın Instagram hesabına yüklendiği anlattı.

Türkiye’nin 2015 yılında Android pazarında tüm dünyada en büyük 7. pazar olduğuna dikkati çeken Ünsal, şunları kaydetti: “Türkiye’de operatörlerin çeşitli kampanyalar yapmasına rağmen atılan mesaj (SMS) sayısı 2015’te bir önceki yıla göre yüzde 21 azalarak 124 milyar adetten yaklaşık 96 milyara geriledi. WhatsApp üzerinde yılda 250-300 milyar mesaj atılıyor. WhatsApp geçen yıl en çok indirilen uygulama olurken, 365 gün boyunca en çok indirilen uygulamalarda hep ilk beşin içinde yer aldı. Geçen yıl mobil oyun sektörü yüzde 24,7 büyüdü ve 464 milyon dolar gelire ulaştı. Araştırmalar, sektörün 2018 yılına kadar her yıl yüzde 16’nın üzerinde büyüyeceğini gösteriyor.”

“Türkiye’de 2015’te 317 Girişim Kuruldu”

Ünsal, 2015 yılında Türkiye’de 317 girişim kurulduğu ve bunlardan 31’inin abonelikle web uygulaması alanında, 27’sinin ise mobil oyun alanında olduğunu söyledi. Geçen yıl kurulan 317 girişimin kurucularının yüzde 26’sının master derecesine sahip olduğunu aktaran Ünsal, kurucuların yüzde 10’unun Boğaziçi Üniversitesi, yüzde 9’unun İTÜ, yüzde 8’inin Bilkent Üniversitesi ve yüzde 7’sinin İstanbul Üniversitesi mezunu olduğunun altını çizdi.

Ünsal, 317 girişimin en büyük gelirlerinin yüzde 22 ile reklam, yüzde 17 ile ürün satışı ve yüzde 16 ile komisyon gelirinden sağlandığını dile getirerek, “Bu girişimlerin yüzde 74’ü firmadan müşteriye – B2C ve yüzde 24’ü firmadan firmaya – B2B şeklinde. 317 girişimin beşte birinin mobil uygulaması var” dedi.

Performansa göre en global girişim açısından değerlendirildiğinde “Gram Games”in dünyada 47 milyon mobil uygulamasının indirildiğini anlatan Ünsal, bunun yüzde 90’ının yurt dışından olduğunu vurguladı. Ünsal, 2015’teki girişimlerde zaman kavramının en kritik trend olarak ön plana çıktığını, e-ticaret şirketlerinin de mağaza açmaya yöneleceği döneme girildiğini, düzenlemelerin çerçevesinin belirlenmesiyle daha fazla girişimin kurulacağını ifade etti.

Türkiye’deki girişimlerin yüzde 94’ünün 2,5 milyon doların altında yatırım aldığını, bu oranın Avrupa ve ABD’de 30 milyon dolara ulaştığını söyleyen Ünsal, girişimlerin yüzde 50’sinin ise 100 bin doların altında yatırım aldığına dikkati çekti. Ünsal, geçen yıl girişimlere 55,7 milyon dolarlık yatırım yapıldığını, İstanbul ve Ankara’nın yatırım alma konusunda açık ara lider konumda bulunduğunu ve geçen yıl yatırım alan girişimlerin sadece 8’inin kadın kurucusu olduğunu da sözlerine ekledi.

Kaynak: AA

Okuyucu Yorumları

Toplam 0 yorum yapıldı.

İlginizi çekebilecek diğer haberler

_DSC0159-crop
AJANS ÜNİVERSİTE – Yağmur Ceren KURAL İstanbul Üniversitesi Konferans Salonu’nda Demir Ali Çelik ve Tuğçe Açıkgöz tarafından yapılan atölyenin ikinci günü, katılımcıların kendilerini tanıtmasıyla başladı. Yazı dili ile konuşma dili arasındaki ...
Untitled-10
AJANS ÜNİVERSİTE-Esra MUTLU Liderler Kulübü Üyesi ve İÜ İktisat Fakültesi öğrencisi Mert Soyucuklu, kulüp faaliyetleri hakkında bilgi verdi. 2014 yılında kurulan Liderler Kulübü’nün 55 üyesi var. Kulübün her sene düzenlediği etkinlikleri anlatan ...
Untitled0-1
AJANS ÜNİVERSİTE- Esra MUTLU ÜMB’nin 2013 yılında kurulduğunu ve 4 senedir ÜMB’de görev yaptığını anlatan Atakan Şeniz, “Çıkış noktamız medya ve iletişimle ilgilenen iletişim fakültesi öğrencileri, medya ve iletişim alanında kariyer ...
8
AJANS ÜNİVERSİTE-Esra MUTLU İÜ Lojistik Kulübü Başkanı Emre Aytaç ve Başkan Yardımcısı Onur Ahçıoğlu, kulüp hakkında bilgi verdi. Aytaç, 2002 yılında kurulan kulübün 150-200 üyesinin olduğunu söyledi. Kulüp amacının öğrencilerin sektörle ...
Başlıksız-01
AJANS ÜNİVERSİTE – Özge TAN Ajans Üniversite’de 7 Aralık saat 14’te düzenlenen SEO eğitimini Milliyet.com.tr’nin SEO Danışmanı Oktay Çomak verdi. Konuşmasına SEO’yu tanımlayarak başlayan Çomak, “SEO, arama motorlarına uygun site ve ...
Untitled-1
AJANS ÜNİVERSİTE – Halil Saç İletişim camiasının yakından tanıdığı, alana katkıları ve yenilikçi çalışmalarıyla öne çıkan İÜ İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Suat Gezgin’in yeni kitapları raflarda ...

Arama
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi
              
İÜWEBTV
İletim Gazetesi

Copyright © 2015. Tüm Hakları saklıdır. | ajansuniversite.istanbul.edu.tr Sitemizdeki haberlerin izinsiz kopyalanması yasaktır.

web site hit counter