• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Rss
Takip Et!
13 Nisan 2016

Fotoğrafçılık Heykelcilikle Birleşti


Facebook'ta Paylaş
   
Twitter
B R K
Rss

Kültür-Sanat / - 13 Nisan 2016 13:04

İstanbul’da her sene düzenlenen ve sanatın göz bebeği eserlerin sanatseverlerle buluştuğu Ci Contemporary 2015 Sanat Fuarı’nda çektiği fotoğrafları yaptığı heykellerde buluşturan Metin Tütün sanatıyla ilgili açıklamalarda bulundu

Fotoğrafçılık Heykelcilikle Birleşti
AJANS ÜNİVERSİTE- Merve REİSOĞLU

Metin Tütün, ODTÜ Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü mezunu. Fakat, sanat onun için bir tutku. Tütün 20 yılı aşkın bir süredir fotoğraf çekiyor. Fotoğraflarını daha önce kimseyle paylaşmayan Tütün, bir arkadaşının yönlendirmesi üzerine fotoğraf sergisi açmaya karar verdi ve 2009 yılında Gama Galeri’de “Gölgeler Çekildiğinde” sergisini açtı. Serginin adını Cahide Birgül’ün bir romanından aldığını dile getiren Tütün, fotoğraf ve heykelle birlikte bir anlamda edebiyatın da sergiye bir dokunuşu olduğunu belirtti. 2015 Contemporary İstanbul’da da iki fotoğrafı ve iki heykeli yer aldı. Çektiği fotoğrafların heykel halinde görülmesi ise sanatseverlerin ilgi odağı oldu.

20151113_144412

Çağdaş Fotoğrafçılık Algısı

Çağdaş fotoğrafçılık algısı hakkında bilgi veren Metin Tütün: “Ben öncelikle fotoğrafçıyım.  Fotoğraf denince ilk akla gelen görüneni taklit etmek, birebir aktarmak, bir anlamda çoğaltmak. Ancak; çağdaş fotoğraf bunu çoktan aştı, artık fotoğrafa sadece bir ‘ayna’ işlevi yüklemiyoruz. Kendi bakışımızı, algımızı, estetik kaygılarımızı katıyoruz.  Benim fotoğraflarımda birçok izleyici, ışık ve gölge kullanımının altını çizdi. Zaten fotoğraf, ışık ve gölge işi değil mi? Fotoğraflarımda bazen ışıkla gösterip, gölgeyle saklıyorum. Bazen gölgeye sakladığımı ışıkla gösteriyorum” dedi. Heykel çalışmalarında bu deneyimi çamurla, taşla sürdürdüğünü söyleyen Tütün, “Farklı disiplinleri, sanatın çeşitli imkânlarını bir arada kullanmak bana çok heyecan verici geliyor. Bir bedenden, bir görüntüden yola çıkarak, farklı malzemelerle bambaşka eserler ortaya koyuyorsunuz” diyerek fotoğrafçılıktaki felsefesini nasıl heykel sanatına taşıdığını ifade etti.

20151113_144401

Fotoğraf Heykel Birlikteliği  

İlk heykellerinden birinin bir terracotta rölyef olduğunu söyleyen Tütün, 20. yüzyılın önde gelen sürrealist sanatçılarından Man Ray’ın bir kadının sırtını kemana çevirdiği“İngres’in Kemanı” fotoğrafından esinlenerek bu işe başladığını vurguladı.  Fotoğraf konusunda Alberto Modiano’nun, heykel konusunda ise Bihrat Mavitan ve Anar Eyni’den  büyük destek gördüğünü ifade etti.

Metin Tütün: “Klasik sanat insanlığın ortak birikimidir. Her kuşak, her coğrafyada bunun üzerine bir şeyler ekliyor. Reddedenler, radikal manifestolarla ortaya çıkanlar için bile mihenk taşı klasik sanat. Klasik sanattan söz ederken “eleştirellikten” çok,  “kavrama” ve “yeniden yorumlama” dan söz etmek isterim. Benim heykellerim de daha çok klasik formlara yakındır” diyerek eleştirelliğin sanattaki yerine işaret etti.

Heykellerin yapım aşamalarından söz eden Tütün, “Ben önce genel olarak stüdyoda fotoğraf çekiyorum. Sonra eğer fotoğraf güzel olursa aynı pozun kilden heykelini yapıyorum. Daha sonra silikon veya alçı kalıbı alınır. Bronz veya alüminyum döküm yapılır. Daha sonra da patine denilen boyama işlemi yapılır. Böyle 1-2 cümlede anlatınca kolay ve hızlı görünüyor ama pek öyle olmuyor. Ayrıca hem fotoğraf hem heykel olduğu için süreç daha da uzun olabiliyor. Yine de tamamlanma süresi tamamen değişik olabiliyor. 1-2 yılı aşkın süredir tamamlayamadığım heykellerim de var, bir kaç haftada tamamlanıp sergilenen heykellerim de var” diyerek işin ne kadar zahmetli ve sabır isteyen bir süreç olduğuna dikkat çekti.

“Dünyayı güzellik ve sanatın kurtaracağına” vurgu yapan Tütün, 2016’nın Ekim ayında Gama Galeri’de bir sergisinin daha sanatseverlerle buluşacağını ifade etti.

Okuyucu Yorumları

Toplam 0 yorum yapıldı.

İlginizi çekebilecek diğer haberler

Untitled-1
AJANS ÜNİVERSİTE-Esra MUTLU İÜ Gösteri Sanatları Kulübü Başkanı Doğan Şükrü Arabacı, kulübün kuruluşu ve faaliyetleri hakkında bilgi verdi. Kasım 2014’te 6 kişi ile kurulan kulübün şu an 35 üyesinin olduğunu söyledi. ...
Untitled-1
AJANS ÜNİVERSİTE II. Abdülhamit’in “Her resim bir fikirdir. Bir resim yüz sayfalık bir yazı ile ifade olunamayacak siyasi ve hîssî manaları telkin eder. Onun için ben, tahrîrî münderecâttan (yazılı bilgilerden) ziyâde, ...
3
AJANS ÜNİVERSİTE- Shaima MOBAREZ Miniatürk ziyareti ile başlayan gezide Panorama 1453 Tarihi Müzesi ve Yerebatan Sarnıcı gezildi. 12 Kasım’da gerçekleşen bu geziye öğrenciler büyük coşkuyla katıldı. Rehber eşliğinde gezilen gezide mekânlarla ...
Untitled0-1
AJANS ÜNİVERSİTE-Esra MUTLU Arş. Gör. Şimşek, Yedinci Sanat’ın son programında kent kavramını tanımlayarak, kent tarihine ilişkin bilgiler verdi ve modern kent kavramının Sanayi Devrimi ile birlikte ortaya çıktığını anlattı. Arş. Gör. ...
orr
AJANS ÜNİVERSİTE- Hande Nur OCAK, Tuğçe AYÇİN En genel anlamıyla Batı’nın Doğu hakkındaki imajları ya da Doğu’ya ilişkin imgeleri olarak tanımlanan oryantalizm; roman, şiir, seyahatname gibi edebiyat eserlerinden gazete yazılarına, teolojik ...
baris-manco-son-foto
AJANS ÜNİVERSİTE-Nuran ATIŞ “Neşeli Günler” filminin Mehmet’i olarak karşımıza çıkan ve aynı zamanda Barış Manço’nun 20 yıl menajerliğini yapan Tamer Şahin, Etiler Lisesi’nden mezun olduğunu ve bir arkadaşının tavsiyesi üzerine “Saklambaç” ...

Arama
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi
              
İÜWEBTV
İletim Gazetesi

Copyright © 2015. Tüm Hakları saklıdır. | ajansuniversite.istanbul.edu.tr Sitemizdeki haberlerin izinsiz kopyalanması yasaktır.

web site hit counter