“Araştırma Yöntemleri Tasarımı” Eğitimi Yapıldı – Ajans Üniversite | İÜ İletişim Fakültesi Haber Ajansı
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Rss
Takip Et!
23 Ocak 2018

“Araştırma Yöntemleri Tasarımı” Eğitimi Yapıldı


Facebook'ta Paylaş
   
Twitter
B R K
Rss

Eğitim / - 23 Ocak 2018 18:38

İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Haluk Züfikar’ın konuk olduğu Hizmet İçi Eğitimleri’nin ilki “Araştırma Yöntemleri Tasarımı” eğitimi 23 Ocak’ta yapıldı

“Araştırma Yöntemleri Tasarımı” Eğitimi Yapıldı

AJANS ÜNİVERSİTE- Tuğçe AYÇİN

Fotoğraf: Neslihan KALKAN, Özge KARAHAN

İÜ İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda düzenlenen Araştırma Yöntemleri Tasarımı eğitimine İÜ İktisat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Haluk Zülfikar konuk oldu. Eğitim, İÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ergün Yolcu’nun açılış konuşmasıyla başladı. Sözlerine Doç. Dr. Haluk Zülfikar’a teşekkür ederek başlayan Prof. Dr. Yolcu, Araştırma Yöntemleri Tasarımı eğitiminin akademik çalışmalara çok önemli katkılar sağlayacağını belirtti.

1

“Araştırma Yapılmaz, Araştırma Tasarlanır”

Prof. Dr. Yolcu’dan sonra söz alan Doç. Dr. Zülfikar, sayısallığın hükmettiği bir dünyada sayısal iletişime de sahip olunması gerektiğini ifade ederken, “Sayısal iletişimin boyutuna girerek ilerlemek fayda sağlayacak” dedi. Araştırma yapma ifadesinin, tasarımın içinde yer aldığını kaydeden Doç. Dr. Zülfikar, “Bir araştırma şirketi survey yaparken farklı, araştırma yaparken farklı şekilde yol alır” şeklinde konuştu. Araştırma yaparken atılacak ilk adımın araştırma amacını belirlemek olduğunu vurgulayan Doç. Dr. Zülfikar, bir sonraki aşamada hedef kitlenin belirlenmesi gerektiğine dikkat çekti. Doç. Dr. Zülfikar, hedef kitle belirlemede 4 kriter olduğunu söylerken, bu kriterleri kapsam, birim, eleman ve süre şeklinde sıraladı.

2

“Verilere Nasıl Ulaşacağımızı Bilmiyoruz”

Kota örneklemesi yöntemini ele alan Doç. Dr. Zülfikar, nitel araştırma programlarından söz etti. “Türkiye’de muhteşem veri var ama verilere nasıl ulaşacağımızı bilmiyoruz” ifadelerini kullanan Doç. Dr. Zülfikar, internet üzerinden akademik kaynak tarama konusunda nasıl hareket edilmesi gerektiğine değindi. “Veri nedir?” sorusunu yanıtlayan Doç. Dr. Zülfikar, verinin en küçük bilgi parçası olduğunu aktarırken, klasik istatistikte nitel ve nicel veriler olduğunu belirtti.

3

“Günümüz Dünyasında Görsel, Text ve Sesten Oluşan Veriler Söz Konusu”

Analizlerin ve çalışmaların sosyal medya mecraları üzerinden değerlendirmesini yapan Doç. Dr. Zülfikar, günümüz dünyasında görsel, text ve sesten oluşan verilerin söz konusu olduğunu vurguladı. Sosyal medya mecraları Facebook ve Twitter üzerinden örnekler veren Doç. Dr. Zülfikar sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Bu analizlerle belli saatlerde belli yerlerden yapılan paylaşımların hangi konu ile alakalı olduğu ve buradan yola çıkılarak trafik düzenlemeleri yapılandırılabiliyor. Paylaşımda yer alan bir kelimenin başka bir kelimeye etkisi elde edilip, bu şekilde belli tespitler gerçekleştirilebiliyor.”

Doç. Dr. Zülfikar’ın sunumunu tamamlamasının ardından, Prof. Dr. Yolcu kapanış konuşmasını yaptı. “Araştırmacılarımıza ciddi destek sağlayacağına inandığımız bu çalışmaları sürdüreceğiz” ifadelerini kullanan Prof. Dr. Yolcu Araştırma Yöntemleri Tasarımı Hizmet İçi Eğitimi’nin devam edeceğini belirtti.

Okuyucu Yorumları

Toplam 0 yorum yapıldı.

İlginizi çekebilecek diğer haberler

araştırma yöntemleri tasarımı kapak
AJANS ÜNİVERSİTE- Tuğçe AYÇİN Fotoğraf-Neslihan KALKAN İÜ İktisat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Haluk Zülfikar’ın konuk olduğu ve ilki 23 Ocak’ta yapılan eğitimin ikinci dersinde “Araştırma Tasarımı ve Örnekleme” konusu ele alındı. ...
Untitled-1
AJANS ÜNİVERSİTE-Tuğçe AYÇİN, Hande Nur OCAK Fotoğraf- Özge KARAHAN, Murat KASAP, Neslihan KALKAN Programın ilk günü, TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu) Projelerine Yönelik İletişim Bilimlerinde Araştırma Projesi Yazma ve Yürütme ...
27157069_390338258060756_903313608_n
AJANS ÜNİVERSİTE- Murat KASAP Eğitimi veren İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nden Arş. Gör. Yasin Yerebasmaz, "Genel bütçeye dair dairelerle katma bütçeli idarelerin özel idare ve belediyelerin alım, satım, hizmet yapım kira hak ...
Araştırma Yöntemleri Tasarımı
AJANS ÜNİVERSİTE- Tuğçe AYÇİN Fotoğraf: Neslihan KALKAN, Özge KARAHAN İÜ İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda düzenlenen Araştırma Yöntemleri Tasarımı eğitimine İÜ İktisat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Haluk Zülfikar konuk oldu. Eğitim, İÜ ...
DSC_0864
AJANS ÜNİVERSİTE – Nuran ATIŞ Bir ekol haline gelen ve pazarlama dünyası ile öğrencileri görevde tutmayı hedefleyen Marketing Zirvesi'nin açılış konuşmasını İÜ İktisat Fakültesi Girişimcilik Kulübü Başkanı Kadir Altun yaptı. Girişimcilik ...
hayef12345
AJANS ÜNİVERSİTE- Neslihan KALKAN, Tuğçe AYÇİN Klasik eğitim, ülkemizin tarihi koşuları içerisinde ele alındığı zaman Osmanlı Devleti’ndeki dini eğitime dayalı sistemden, yakın geçmişimizdeki öğretmen merkezli eğitim anlayışına kadar uzanan bir süreç ...

Arama
İletim Gazetesi Arşivi
İÜWEBTV
Radyo İletişim

Copyright © 2015. Tüm Hakları saklıdır. | iletim.istanbul.edu.tr Sitemizdeki haberlerin izinsiz kopyalanması yasaktır.

web site hit counter